bila "Sofiya" menulis

Sabda Rasullah SAW...
"Para pengasih akan dikasihi oleh yang Maha Pengasih. Kasihanilah yang di bumi maka yang dilangit akan mengasihimu."

Alhamdulillah, usaha mangaktifkan blog ini semula di perkenankan yang Maha Esa. Dengan keizinanNya, blog ini akan bertema kan kisah2 pendek, pemerhatian dari pergerakan makhluk sekeliling sofiya, bertemakan konsep yang agak selambe, tanpa apa2 format dan xlupe "sentimental" bukannye "sentimentel".. :P

Hasil penulisan "sofiya" ini hanyalah di angkat semata-mata untuk di jadikan kaedah berhelah demi menyampaikan asuhan, insyaALLAH cuba seberapa yang terdaya dan jujur untuk mendidik dan memimpin. Cita-cita"sofiya" yang bermaksud untuk memupuk ketertiban adab demi menyemai nilai cinta dan budi yang kebih agung kepada Zat yang Lebih Abadi.

Mudah mudahan semua ini dapat menghidangkan kiasan, tamsil dan ibarat dalam plot dan lakaran cinta yang sejujurnya lalu memunggah hidangan lazat untuk bekalan rohani . Bekalan yang seterusnya menjadi penterjemah bagi segaris panduan lurus untuk masa depan.

" di sana sahabat, cinta ada di sana. Ia kudus kekal abadi.."

Doakanlah aku.."sofiya" agar santun memimpin dalam coretan "bila Sofiya menulis".. Biarlah ia istiqamah dengan sifat senyum mengasihi kerana ingin mengasuh resam peribadi. Bagaikan tempias hujan yang lembut, hanya hati yang hidup sajalah yang basah merasai.

Ya Latif... Ya Latif.... Ya Latif..

"literature as art of writing is something that will be read twice"




2 comments:

Salam..
thanks cuz sudi melawat.
salam perkenalan.
=)

 

wsalam..lame dah intai2 u nye blog :)
slam pknalan gak..n thanx atas kesudian lawatan anda :P